fredag 21 maj 2010

Tele2 chockar med att vara giriga!



Idag fick jag telefonräkning på 500 spänn. Dock räckte det inte med att jag betalar för det jag ringt förgående månad utan nu vill de ha 750kr EXTRA med enda motivation "samtal vi glömt ta betalt för". Visst, konsumentverket säger att det går bra att ta betalt för en vara i upp till 3 år MEN Tele2 får ju skärpa sig ordentligt! Man kan väl inte bara helt plötsligt, på ett nästan nazistiskt maner, kräva att man ska betala för samtal man inte visste att man inte hade betalat för. Okej om det är månaden efter, men att under ett år samla ihop samtal som är obetalda och skicka en räkning är ju absurt. Tele2 tycker sig ha rätten att skoja med folk hur de vill, de tar sig i alla fall den rätten. Jag kan betala de där samtalen, men då får ni lägga på 20 spänn i månaden på räkningen istället. I vilket fall som helst så byter jag från Tele2 till Telia IDAG om inte Tele2 går ut med att DE SJÄLVA begått ett misstag. Kunderna ska inte behöva bli behandlade som skit, det finns fler telecom företag som gärna ser oss som deras kunder istället. Ursäkt från Tele2 eller bye bye Tele2. How's it gonna be?

And in English for some followers:

I get the phonebill today, not only do I have to pay 500 sek (swedish crowns ) for the present month, now they also wants me to pay a further 750 sek. Their motivation is simply "phonecalls we forgot to charge earlier".
So they are actually comming 1 year too late and claim payment for some phonecalls. This happensto 100k+ Swedish costumers today. Im gonna change from Tele2 to Telia if Tele2 wont come up with a great apoligy! I thought I could trust Tele2.. But no, you cant trust any company nowdays


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar